Jumat, 11 Juli 2008

ANGAN DAN SEDAR...





salam sejahtera…

Perhatikan tajuk kat atas tu, perasan tak…. kita selalu macam tu, dalam tak sedar kehidupan kita sentiasa dikelilingi oleh sesuatu yang lebih kurang sama perangai macam kita. Manusia ini sering hidup di kalangan mereka yang lebih kurang sama perangainya kan, apa-apa aje lah!

Dalam diri sebenarnya rasa bersyukur sangat… yelah, pejam celik dah sampai hingga hari ini. Kesempatan dan peluang yang diberi ini kita kena guna sebaiknya. InsyaAllah boleh, andai kita sentiasa cetuskan buka sesuatu yang positif dalam diri!

Hari ini saya letak satu pesanan bercorak pantun kat blog ni, ok? Hanya sekadar peringatan, sebab manusia ni sekali baca memang ingat.. dan sedar.. tapi.. bila cuit tanya lain hari.. ingat sikit sikit.. dan bila melatah tanya tahun depan.. mesti dah lupa...
ermm macam angan dan sedar!

Berlalulah hari demi hari
Terasa bagai ada belum kutemui
Tidak ku sangka banyak angan di sisi
Ku sedar akhirnya jauh disudut hati…

Tanya sama hati? jawab sendiri ya. Okey sedara n sedari , jumpa lagi!



1 komentar:

cikBintang mengatakan...

salam ziarah,ustaz..